• O experiență hibridă digital-real va deveni noul normal al ”mersului la cumpărături” în următorii zece ani
  • Magazinul va fi un spațiu de experiențe expansive, conectate și interacțiuni sociale, totul mai aproape de casă decât acum
  • Ochelari de realitate augmentată (AR) sau virtuală (VR) utilizați în interior sau exterior, costume cu feedback fizic și mănuși care redau tactilitatea ar putea fi parte din „echipamentul” cumpărătorilor în 2030

Spațiul comercial va deveni un mix între tehnologie, conectivitate și amenajări reale pentru a extinde experiența de retail – cel puțin aceasta este așteptarea publicului consumator, conform concluziilor din cea mai recentă ediție a raportului Ten Hot Consumer Trends, realizat de Ericsson (NASDAQ: ERIC).

Ediția din decembrie 2021 (a 11-a ediție) a raportului analizează opiniile utilizatorilor de noi tehnologii (early adopters) și estimările acestora pentru anul 2030, precum și așteptările lor privind experiențele de cumpărături ale viitorului într-un centru comercial fictiv: “Everyspace Plaza”. Concluziile studiului sunt reprezentative pentru un număr de 57 de milioane de consumatori de acest tip, la nivel global.

Mai exact, participanții au fost rugați să evalueze 15 noi experiențe descrise ca existând în cadrul unui mall, care extind procesul „fizic” al cumpărăturilor cu ajutorul tehnologiei. Aproape 4 din 5 respondenți consideră că toate cele 15 concepte testate vor deveni realitate, sub o formă sau alta, până în anul 2030.

photo

Magnus Frodigh, Head of Research în cadrul companiei Ericsson, declară: “La nivelul centrelor comerciale, implementarea conectivității de latență mică ar putea fi controlată mai ușor, iar utilizatorii ar putea avea acces mai devreme la tehnologiile avansate. Dispozitivele XR (eXtended Reality – realitate extinsă, AR și VR) ar putea fi folosite în centrele comerciale, făcând astfel posibilă lansarea de aplicații personalizate pentru consumatori prin intermediul unor rețele dedicate spațiului”.

Dr. Michael Björn, Head of Research Agenda în cadrul Ericsson Consumer & Industry Lab, care a coordonat și realizarea celor 10 ediții precedente ale acestui raport, afirmă: “Pe de o parte, poate fi dificil să ne imaginăm că, până în anul 2030, echipamentele tehnologice scumpe (precum ochelari AR, sau VR, costume cu feedback fizic, mănuși cu funcție tactilă și multe altele) vor fi disponibile pe scară largă unui număr mare de consumatori. Pe de altă parte, dacă astfel de echipamente ar putea fi folosite temporar, la costuri mai mici, experiența cumpărătorilor din centrele comerciale ar putea fi îmbunătățită considerabil”.

“De fapt, 35% dintre consumatorii care au luat parte la studiu consideră că este mai probabil să folosească inițial tehnologiile de ultimă generație în mall-uri, mai degrabă decât a le deține acasă, în timp ce doar 14% nu sunt de acord cu acest lucru. De-a lungul timpului, mall-urile au devenit centre de focalizare a noilor tehnologii – în cinematografe, săli de concerte sau săli de jocuri electronice, de exemplu, și cel mai probabil, vor continua să joace acest rol”, a adăugat Dr. Michael Björn.

Cele zece tendințe tehnologice descrise în raport sunt:

Sala de spectacole interactivă

Putem fi atât actori, cât și spectatori, iar experiența poate fi diferită pentru fiecare dintre noi. Aproape 8 din 10 consumatori își imaginează săli de evenimente în care artiștii pot să susțină spectacole de la distanță, prin intermediul tehnologiei, simulând prezența fizică.

Salonul de frumusețe digital

Mulți dintre noi evităm – de multe ori pe bună dreptate – chirurgia estetică, dar pe măsură ce prezența noastră digitală va deveni din ce în ce mai importantă, 7 din 10 consumatori estimează că saloanele de înfrumusețare dedicate ”look-ului virtual” necesar unei vieți bazate mai mult pe teleprezență, vor fi amplasate în mall-uri, în viitorul apropiat.

Croitoria meta-reală

Atât noi cât și reprezentările noastre virtuale (în jocuri, social media sau realități extinse) vor avea nevoie de haine care să ne reprezinte. Croitorii viitorului vor livra îmbrăcăminte digitală, dar și haine reale folosind noi tehnologii care pot controla impermeabilitatea sau performanțele termice ale țesăturilor.

Piscina antigravitație

Mulți dintre noi visează la explorarea unor noi lumi, posibile sau abstracte, iar două treimi dintre consumatori cred că vor exista piscine unde vei putea utiliza subacvatic o cască VR legată și la o sursă de oxigen, simulând zborul sau spații de gravitație diferită.

Sala de fitness hibridă

Sănătatea mintală și fizică se află într-o legătură strânsă, depind una de cealaltă și 7 din 10 consumatori preconizează că în viitor vor exista spaţii multi-senzoriale destinate relaxării și îmbunătățirii stării psihice, care vor utiliza elemente și / sau instrumente de AR sau VR în combinație cu aparatele de fitness ca benzile de alergare sau bicicletele staționare.

Fabrica de dorințe

Evoluția tehnologiei de imprimare 3D va duce la mini-manufacturi automate care vor putea realiza pe loc produse proiectate sau adaptate de client (folosind tehnici de design și vizualizare AR / VR). Aceleași instalații poate vor putea fi folosite și pentru reciclarea obiectelor vechi, contribuind la circularitatea producției.

Restaurantul de la Intersecția Universului

O întrevedere digitală poate depăși obstacole legate de distanță sau timp. Aproape jumătate dintre consumatori își doresc să aibă posibilitatea de a vizita restaurante pentru a lua masa, virtual, împreună cu prieteni din alte restaurante, de oriunde din lume.

Magazinul fără capăt

„Probatul în magazin” poate deveni un concept complet nou cu ajutorul tehnologiilor VR sau AR – de la haine până la o nouă canapea. Trei sferturi dintre consumatori își doresc să poată proba haine virtuale, sau să poată proiecta o reprezentare a locuințelor lor în interiorul magazinelor pentru a vizualiza „în context” produse noi.

Multiplex-ul medical

Ne-am obișnuit ca totul să se întâmple rapid și nu ne place să așteptăm, mai ales atunci când vine vorba de sănătate. În acest context, 77% dintre consumatori anticipează că, în viitor, în mall-uri vor exista și centre medicale cu sisteme de scanare bazate pe inteligență artificială, care vor oferi aproape în timp real informații despre starea de sănătate. Sistemul se poate extinde prin conectarea atât la dispozitivele de sănătate proprii (tracker, cântar inteligent), dar și prin dezvoltarea unei farmacii automate care ne poate prescrie și livra produsele de sănătate necesare.

Parcul Natural+

Limitarea mobilității în contextul protejării mediului dar și al schimbărilor climatice s-ar putea să aibă ca rezultat o reducere a accesului nostru la spații naturale. Recreerea hibridă a acestora – prin spații organice, experiențe tehnologice (o grădină zoo sau o pădure virtuale, de exemplu) sau hibride (parcuri automatizate a căror spațiu se reconfigurează periodic) e considerată necesară de peste 70% dintre respondenți.

Metodologie

Raportul se bazează pe activitățile globale de cercetare derulate de Ericsson ConsumerLab, timp de peste un sfert de secol. De asemenea, raportul are la bază datele rezultate dintr-un sondaj online realizat în lunile octombrie și noiembrie ale anului curent la nivelul utilizatorilor de noi tehnologii AR, VR și a asistenților digitali, aflaţi în 14 orașe din întreaga lume: Delhi, Dublin, Jakarta, Johannesburg, Londra, Mexico City, Moscova, New York, San Francisco, São Paulo, Shanghai, Stockholm, Sydney și Tokyo.

Urmăreşte astăzi webinarul transmis live, de la ora 19.00.

Link-uri asociate:
Ericsson: 10 Hot Consumer Trends 2030 – The Internet of Senses
Ericsson: 10 Hot Consumer Trends 2030 – Connected Intelligent Machines

NOTE PENTRU EDITORI:

URMĂRIȚI ACTIVITATEA NOASTRĂ:

Abonați-vă la comunicatele de presă Ericsson aici
Abonați-vă la comunicatele de presă Ericsson aici
https://www.twitter.com/ericsson
https://www.facebook.com/ericsson
https://www.linkedin.com/company/ericsson

Despre Ericsson:

Ericsson le oferă furnizorilor de servicii de comunicații soluții complete pentru îmbunătățirea conectivității si a serviciilor. Portofoliul companiei acoperă domenii precum Rețele (Networks), Soluții pentru Servicii Digitale (Digital Services), Servicii de Externalizare (Managed Services) și Business-uri Emergente (Emerging Business) și este menit să sprijine clienții companiei în procesul de digitalizare, să sporească eficiența companiilor acestora și să ajute la identificarea unor noi surse de venit. Inovațiile Ericsson au pus beneficiile telefoniei și ale conexiunii mobile la dispoziția a miliarde de oameni, de la nivel global. Compania este listată la bursa din New York (NASDAQ), precum și la filiala acesteia – NASDAQ Stockholm. www.ericsson.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post Huawei colaborează cu partenerii din Europa pentru a reduce decalajul digital prin susținerea talentelor
Next post Noul Samsung Galaxy Tab A8: Mai mult ecran, mai multă putere și performanță