Jocul a avut intotdeauna un rol important, inca de la inceputurile istoriei umane si din acest motiv multi ganditori, filozofi si savanti au reflectat asupra acestui subiect, incercand sa-i defineasca particularitatile. Pornind de la Aristotel, care a considerat jocul o activitate si o experienta neterminata si productiva, dar utila pentru dezvoltarea personalitatii si pentru formarea sferei cognitive, ajungem la ganditori ai secolului al XIX-lea precum Fröbel, care este unul din parintii pedagogiei si a elaborat primele teorii despre educatia timpurie. La sfarsitul secolului al XX-lea, teoriile despre educatia infantila si valoarea educationala a jocului sunt realizate si diseminate de Maria Montessori si alti savanti, precum istoricul olandez Johan Huizinga. El a scris un eseu intitulat “Homo ludens”, care a definit jocul “fundamentul fiecarei culturi si a organizarii sociale”. Diferitele teorii sunt de acord in a considera jocul o activitate vitala pentru copil, ca instrument fundamental pentru dezvoltarea sa psihologica, motorie si cognitiva, la baza primei perceptii despre sine si in construirea propriei sale identitati personale. Pentru ca aceasta activitate sa fie si mai placuta, magazine precum artofplay ofera materiale indispensabile jocului. Este vorba, in primul rand despre jocuri educative pe care orice copil, indiferent de varsta, le va indragi. Ele sunt perfecte pentru dezvoltarea emotionala si cognitiva a micutilor. De asemenea, pe artofplay.ro pot fi gasite si jucarii educative, la fel de amuzante si utile precum jocurile.

Daca am fi dorit sa definim elementele caracteristice ale jocului, intelese ca o activitate ludica si educativa, va trebui sa mentionam mai intai libertatea. Copilul trebuie, de fapt, sa fie liber sa aleaga daca si cand sa se joace, deoarece impunerea inlatura componenta ludica si, prin urmare, jocul in sine. Un copil, de fapt, nu alege sa se joace dintr-un motiv anume, ci doar pentru ca este distractiv. De aceea alege, de cele mai multe ori jocurile. Lipsa de interes pentru alegerea copilului este dictata de faptul ca, mai ales in primii ani de viata, jocul este perceput ca o activitate ce aduce bunastare si distractie.

Numai intr-o a doua faza jocului i se va oferi o functie sociala, identificandu-l ca un instrument util pentru interactiunea cu alti copii. Jocul educativ, in mai multi jucatori, este prima experienta de socializare pe care o traim in copilarie. Este o experienta pozitiva, care ar trebui sa fie incurajata si cultivata, deoarece ii poate conduce pe copiii nostri sa dezvolte o buna comunicare si abilitati sociale, invatandu-le si valoarea colaborarii, cooperarii, solidaritatii, empatiei si oferindu-le un prim sens de apartenenta la un grup.

In cele din urma, mai ales in familie, jocul poate deveni un instrument virtuos de educare si comunicare, pentru imbunatatirea si consolidarea legaturii emotionale intre parinti si copii. Jocurile si jucariile educative inseamna distractie si educatie in acelasi timp.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post Rochii pentru petrecerea nuntii: reguli de stil
Next post Cea mai buna pizza non-stop din Bucuresti