În cadrul evenimentului anual IKEA Democratic Design Days care se desfășoară la Almhult, Suedia în perioada 4-5 iunie, reprezentanţii companiei IKEA au prezentat și au anunțat mai multe inițiative parte din procesul de a deveni o companie mai responsabilă pentru oameni și planetă. Printre acestea se numără o nouă colecție care utilizează deșeuri din plastic recuperate din Marea Mediterană, un prototip pe bază de plante pentru a înlocui carnea din chifteluțele suedeze și o colaborare cu designerul Tom Dixon pentru a crește plante în mediul urban.

Oamenii își doresc un stil de viață mai sustenabil, iar ambiția noastră este să îl facem mai atractiv și accesibil pentru cât mai mulți oameni,” precizează Torbjörn Lööf, CEO Inter IKEA Group. De aceea, alături de partenerii noștri, explorăm multe soluții noi și interesante.

Soluții pentru un stil de viață sustenabil și inițiative la Democratic Design Days 2019:

Inițiative:

  • MUSSELBLOMMA – o colecție realizată parțial din plastic recuperat, care provine din Marea Mediterană. Lansarea pe piețele selectate va avea loc în 2019.
  • Poliester reciclat – ca parte din transformarea într-o afacere circulară, IKEA are ca scop înlocuirea tuturor produselor textile din poliester virgin cu poliester reciclat până în 2020.
  • O nouă colaborare cu Liga Mondială de Surf (WSL), un parteneriat în care IKEA și WSL vor colabora pentru un proiect de conștientizare cu privire la provocarea climatică și vor inspira acțiuni de reducere a poluării plastice în oceane.
  • Clima și aerul curat – IKEA se alătură Coaliției pentru Climă și Aer Curat (CCAC) pentru a da mai departe ceea ce a învățat din inițiativa Better Air Now și a dezvolta soluții pentru arderea reziduurilor de culturi și reducerea poluării aerului*

Inițiative recent anunțate și în curs de desfășurare:

  • SAMMANLÄNKAD – o colecție în colaborare cu Little Sun și fondatorul său, artistul Olafur Eliasson. Ambiția din spatele colecției este de a oferi instrumente pentru viața de zi cu zi, acolo unde energia regenerabilă contribuie la o viață mai bună și independentă.
  • Chifteluțe alternative – un prototip al noilor chifteluțe alternative, fabricate din proteine pe bază de plante și cu aspect, gust și textură de carne.
  • Dezvoltarea urbană – noutăți despre colaborarea Tom Dixon prin care IKEA explorează soluții accesibile pentru a crește plante și legume acasă.
  • FÖRÄNDRING – o colecție realizată din paie de orez, un reziduu care în mod tradițional este ars, acest lucru contribuind la poluarea locală a aerului. Lansarea va avea loc pe anumite piețe în toamna anului 2019.

Din propria noastră istorie știm că provocările se pot transforma în oportunități și inovații”, spune Lena Pripp Kovac, Head of Sustainability, Inter IKEA Group. „Timp de mulți ani, sustenabilitatea a fost o parte integrantă a afacerii noastre și a modului în care proiectăm produsele. Pentru a face următorul pas pe drumul nostru de a inspira și de a dezvolta o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulți oameni, vom aborda în continuare consumul care produce deșeuri. Desigur, nu putem realiza acest lucru decât prin intermediul unor colaborări prin care ne dorim să rezolvăm unele dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm.

* Coaliția pentru Climă și Aer Curat (CCAC) este un parteneriat voluntar al guvernelor, al organizațiilor interguvernamentale, al întreprinderilor, al instituțiilor științifice și al organizațiilor societății civile care se angajează să îmbunătățească calitatea aerului și să protejeze clima prin acțiuni de reducere a poluanților climatici de scurtă durată.

Despre IKEA

INGKA Group este lider mondial în retailul de mobilier și decorațiuni. Suntem o companie bazată pe valori, cu oameni pasionați de viața acasă. Viziunea noastră este să creăm o viață de zi cu zi mai bună acasă pentru cei mai mulți oameni. Magazinele IKEA oferă aproximativ 10.000 de produse de mobilier și soluții accesibile pentru acasă. INGKA Group deține și operează 423 de magazine în 52 de țări (31 August 2018).

Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010, a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din INGKA Group. În anul financiar 2018 (1 septembrie 2017 – 31 august 2018), magazinul IKEA din România a fost vizitat de peste 3,2 milioane de oameni și 18 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul www.IKEA.ro

Viziunea IKEA

Să creăm o viață de zi cu zi mai bună pentru cât mai mulţi oameni. 

Misiunea IKEA

Să oferim oferim o gamă largă de mobilier, accesorii şi soluţii funcţionale, cu un design de calitate, la preţuri cât mai accesibile celor mai mulţi oameni.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post NVIDIA anunță un bundle cu plăcile grafice GTX și Shadow Of The Tomb Raider
Next post Campanii spectaculoase de la creativi de top și studiouri de VR/AR si video gaming, la cel mai amplu festival dedicat transformării digitale organizat vreodată în România