București, 3 martie 2025: Carrefour România și Asociația InspirAction anunță lansarea celei de-a patra ediții a proiectului „Gesturi mici pentru practici mari”. Proiectul include sesiuni educaționale axate pe sustenabilitate, completate de activități practice de reciclare.

În perioada 3 martie – 13 aprilie, 10 școli și grădinițe vor participa la aceste sesiuni interactive, desfășurate cu sprijinul profesorilor voluntari coordonați de Asociația InspirAction, pentru a încuraja adoptarea unor practici responsabile față de mediu.

Un element cheie al proiectului este concursul de reciclare între școli și grădinițe. Primele 8 instituții de învățământ care vor avea cele mai bune rezultate, atât la numărul de ambalaje SGR reciclate la automatele Carrefour, cât și la numărul de voturi primite, vor fi premiate cu sisteme de panouri fotovoltaice.

Aceste premii vor contribui la reducerea amprentei de carbon a școlii și vor permite redirecționarea economiilor din scăderea facturilor de electricitate către alte inițiative educaționale.

Orice persoană care reciclează ambalaje SGR la automatele Carrefour poate susține școala sau grădinița preferată, urmând pașii descriși pe www.inspiraction.ro/reciclare Tot aici va putea fi urmărită în timp real evoluția clasamentului școlilor înscrise în concurs.

De la lansarea sa, în decembrie 2023, proiectul Gesturi mici pentru practici mari a implicat 9.700 de elevi în activități de educație sustenabilă, a facilitat reciclarea a peste 388.620 de ambalaje SGR și a premiat 32 de școli și grădinițe cu sisteme fotovoltaice performante.

Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv al Carrefour România, a declarat: „Gesturi mici pentru practici mari nu este doar o inițiativă, ci un catalizator al schimbării, un exemplu al impactului real al fiecărui pas făcut de elevi și instituțiile de învățământ. Prin lansarea celei de-a patra ediții, reafirmăm angajamentul nostru de a construi un viitor mai responsabil, unindu-ne forțele cu elevii, părinții și comunitatea pentru a promova educația pentru sustenabilitate și a încuraja reciclarea.”

Simona Paraschiv, președintele Asociației InspirAction, a adăugat: Cu fiecare lecție despre protecția mediului și reciclare pe care o facilităm copiilor suntem mai aproape de îndeplinirea visului nostru: educarea și responsabilizarea generațiilor viitoare pentru construirea unui viitor mai sănătos, sustenabil.”

Cele 10 școli participante la ediția a patra a proiectului sunt:

    • Școala Gimnazială “Gheorghe Nechita” Motoșeni, jud. Bacău;

    • Școala Gimnazială Fântânele, jud. Bacău;

    • Școala Gimnazială Salcia Tudor, jud. Brăila;

    • Școala Gimnazială din Liceul Tehnologic “Nicolae Titulescu” Însurăței, jud. Brăila;

    • Școala Gimnazială din cadrul Colegiului “Nicolae Bălcescu”, jud. Brăila;

    • Școala Gimnazială Ziduri, jud. Buzău;

    • Școala Gimnazială Filiași, jud. Dolj;

    • Grădinița cu Program Normal Sărmașu, jud. Mureș;

    • Școala Gimnazială din cadrul Liceului Tehnologic “Oltea Doamna” Dolhasca, jud. Suceava;

    • Școala Gimnazială Vulturu, jud. Vrancea.

Despre Carrefour România

Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo, sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.

Odată cu achiziția operațiunilor România Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați. Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

Despre Asociația InspirAction

Este o organizație formată din oameni care contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți. Desfășoară programe care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor. www.inspiraction.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post Gamerii români își pot personaliza jocurile single-player preferate cu PLITCH, acum disponibil în România
Next post Evenimentul “Mămică de minune” – Inspirație și informații valoroase pentru mame