București, 3 noiembrie 2022

Agenția de PR și comunicare strategică Lighthouse Romania s-a alăturat Crisis Communication Network Europe (CCNE), devenind unicul membru din România al grupului și primul din Europa Centrală și de Est. CCNE este o asociație europeană de agenții independente de consultanță, cu experiență dovedită în prevenirea și comunicarea crizelor. Prin intermediul rețelei, membrii acesteia își pot sprijini mai bine clienții în situația unor crize transnaționale.

Cele 13 agenții care alcătuiesc rețeaua – respectiv din Germania, Austria, Italia, Olanda, Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Spania, Belgia, Portugalia, Franța, Elveția și România – comunică regulat pentru a împărtăși cele mai bune practici în domeniu. Acest lucru le ajută să anticipeze și să răspundă nevoilor clienților atunci când un eveniment de criză depășește granițele naționale.

Obiectivul cheie al CCNE, pe lângă sprijinul reciproc în situații imprevizibile, îl reprezintă proiectele comune de prevenire a crizelor sistemice, inclusiv simulările de crize transfrontaliere. Ceea ce diferențiază această rețea de alte inițiative similare este faptul că fiecare agenție membră are sediul numai în țara de origine, astfel eliminându-se situațiile de concurență.

Prin ateliere de lucru, seminarii și simulări multinaționale, CCNE își ajută deja clienții să-și dezvolte o rezistență eficace la situațiile de criză. Potrivit CCNE, nevoia de comunicare de criză va crește peste estimările din perioada crizei Covid, mai ales în sectorul energiei și în cel financiar. Războiul din Ucraina, cu toate implicațiile sale, alături de criza energetică și de creșterea inflației vor pune o presiune mare atât asupra companiilor private, cât și asupra decidenților politici și a instituțiilor publice.

”Suntem foarte bucuroși că am fost primiți în CCNE într-o perioadă în care managementul și comunicarea de criză au devenit mai importante ca niciodată. Clienții noștri pot beneficia acum de această rețea dinamică a agențiilor de PR independente din toată Europa. A putea să lucrezi îndeaproape cu profesioniști recunoscuți la nivel internațional și să faci schimb de experiență pe cele mai bune practici în managementul crizelor este de neprețuit”, spune Ana Maria Gardiner, Managing Director în cadrul Lighthouse România.

Potrivit cercetărilor realizate de PricewaterhouseCoopers, peste 65% din liderii de business la nivel global  au experimentat cel puțin o situație de criză între 2014 și 2019, media fiind de trei astfel de situații per companie.

De asemenea, 62% din companii au folosit planuri de criză ca răspuns la pandemia Covid, în condițiile în care 95% din respondenți credeau, în 2019, că o criză este iminentă în următorii doi ani.

 

„Pentru CCNE este foarte important ca toți membrii să aibă o abordare strategică similară, astfel încât să-i putem recomanda în cunoștință de cauză clienților noștri atunci când situația o impune. Suntem încântați că, după un proces de selecție riguros, Lighthouse a devenit partenerul nostru în România. Ana și echipa ei oferă consultanță profesionistă și o expertiză solidă în comunicarea de criză, dovedind aceste competențe într-o serie de situații specifice, cu cel mai bun rezultat posibil pentru clienții Lighthouse”, a transmis Jack Myers, reprezentantul agenției Alder UK, membră a CCNE.

Scopul CCNE a fost, încă de la început, construirea unei rețele ai cărei membri sunt experți în PR-ul de criză și cunosc în amănunt țara de origine, cultura și societatea din care provin. De asemenea, pentru rețea este esențial ca fiecare membru să aibă toate contactele potrivite de media la nivel local și să stăpânească impecabil limba și cutumele țării în care își practică profesia.

„Feedback-ul pozitiv pe care l-am primit din partea companiilor, încă de la fondarea acestei rețele, ne-a confirmat angajamentul de a o dezvolta permanent, cu toate resursele noastre. În mod evident, într-o economie interconectată, crizele nu se opresc la granițele naționale, chiar și pentru companiile mijlocii. Datorită partenerilor noștri din rețea, vom putea acoperi cazuri internaționale complexe, precum și situațiile imprevizibile”, a declarat Kathrin Hansen, purtătorul de cuvânt al CCNE și reprezentanta agenției Engel & Zimmermann, membră fondatoare a rețelei.

Despre CCNE

Crisis Communication Network Europe (CCNE) este o asociație europeană de agenții independente de PR, ai cărei membri dețin o expertiză de neegalat în prevenirea și comunicarea crizelor. A fost creată la München, în mai 2019, la inițiativa Engel & Zimmermann GmbH (Germania), a agențiilor de comunicare de criză Rosam.Grünberger Change Communications (Austria), Daviso GmbH (Italia – care în prezent funcționează sub numele clavis Kommunikation GmbH) și Van. Hulzen Communicatie (Olanda). De atunci, rețeaua a crescut până la 13 membri, fiecare dintre aceștia reprezentând clienți din toate domeniile de business.

Despre Lighthouse

Lighthouse este o companie românească de consultanță în comunicare strategică și PR, activă în domeniile: Financiar, IT&C, Pharma, Energie, Retail & FMCG, Industrie, Real-estate și Construcții. Înființată în 2018 de Ana Maria și Steve Gardiner, compania este specializată în: dezvoltarea și implementarea strategiilor de comunicare 360 ​​pentru companii, prevenirea și gestionarea situațiilor de criză, employer branding, traininguri și consultanță în afaceri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous post Invizibilii – o cercetare în premieră despre grupurile vulnerabile din România
Next post GoIT, companie internațională de educație tech pentru începători, se lansează în România